lördag 19 mars 2011

matfix

nu ligger riset i blöt, hitta något jättebra recept där de skulle bara vara i blöt i en halvtimme så om ca 25 minuter ska jag koka de för ikväll ska jag och lillhjärtat äta sushi. vi var sugna på laxlasagne men de tar sån tid för laxen att tina så de får bli nånting med lax imorgon och eftersom vi ville ha något fiskigt blir de sushi för tjockisar idag :)

än har dom inte börjat städa och jag vet inte vad dom ska äta heller men de är i af inte mitt problem :) vill dom vara hungriga och städa hela natten så fine by me liksom, dock ska i af mannen och jag se filmen på femman vid halv tio och efter de tänker nog jag krypa till kojs.

idag har jag halsbränna men inte så himla farligt faktiskt, jag överlever :P däremot ryggen tror jag har gett upp totalt för de gör ont bara jag rör mig.

idag tog jag mig tid att öppna mitt röda kuvert också, pensionen ni vet och jag tror jag ska sätta mig in i hur allt de där funkar för att få en så bra pension som möjligt och även börja pensionsspara och sådär.
kollade en sväng på jotex och hittade såklart en hel massa sängkläder jag ville ha samt två par gardiner men nej de får allt vänta, men de skulle vara skönt med lite nytt vårfräscht.

förresten fick jag brev från spanien igår :) blev jätteglad, det var farmor som var gullig och tänker på oss och ville vi skulle vara rädda om oss. jag är inte alls avundsjuk på att hon ligger med amigo (hennes lilla hund) på en solig strand i värmen och äter massa färska jordgubbar :P hennes gubbe åker ner snart också och så kommer dom hem om en månad lite drygt, skulle vara kul att försöka ta sig till mora då igen och fika lite. ska kolla med mannen och se vad de är vi behöver fixa på bilen. misstänker att den behöver service snart också fanskapet xD

btw blev de inte massa dh idag, det har blivit massa criminal minds.

Inga kommentarer: