torsdag 31 mars 2011

Jag blir så less

Jag blir så less.
Jag ska sluta nämna min graviditet alls på fb, sluta svara på frågor.
Jag blir så jävla less på alla, dom som snart ska ha barn och inte tycker jag är tillräckligt tjock ?!
Eller såna som har barn och är experter.
Allt ska kommenteras om hur det var för dom.
Jaha, vill jag veta så frågar jag väl, men det är inte likadant nu som för 25 år sen.
Det är något ni borde tänka på.
Och dom som tycker att läkarna ska göra mer åt mitt illamående.
Vad ska dom göra då, trolla med knäna?
Mina läkare och barnmorskor gör allt om kan och JAG OCH MIN MAN har fullt förtroende för dom.
Jag tror de är lite viktigare än vad alla andra tycker om dom, eller?
Nej ni är inga experter och jag skiter fullständigt i hur de var för er för hundra år sen så behåll de för er själva och skit ni i vår graviditet.

4 kommentarer:

helena sa...

Helt rätt hjärtat!! Alla har olika, o jag skulle nästan va glad om jag fått slippa magen ;) tänk va mycket du slipper ändå, bristningar, ont, trångt osv. Ingen slapp mage sen på dig inte :D ni vet själva vad ni ska göra, och som du säger, även läkaren. Finns om du bara vill va arg. Puss puss

Sara sa...

Bra där tjejen ! Har haft en kompis som sagt åt mig att du vet minsann inget om att ha barn förrän du skaffat ett själv o.s.v .. Ändå har jag haft med mig en lillasyster sen födseln och bott med henne. Var 11 år när hon kom, så man är ändå ganska ansvarstagande i den åldern tycker jag. Dessutom är inte alla gravidmagar likadana. Som Helena skrivit så skulle jag nog bara vara glad över att inte se ut som en flodhäst. Kör på ditt race du, skit i alla andra och säg ifrån om dom är dumma ! Puss på dig !

Emmy sa...

Sånna där dryga ALLVETARE ska du bara skita heligt i. Man kommer tyvärr aldrig undan dom men man kan välja att inte låta dom påverka ens liv.

likkan sa...

Man är väl olika stor väl :P Dom är nog bara avis för att dom blev smällfeta ^^ Finns inget som heter "normalt"...

Snackade med david om det där också faktiskt idag, (du bloggar alltid om saker som jag nyligen pratat om!) att när vi väl ska skaffa barn så gruvar jag mig mest för alla BWs som kommer och ska "hjälpa till" med goda råd och grejer om graviditeten för dom vet ju bäst och så himla mycket... Nej usch, får ångest bara jag tänker på det... Jag vill uppleva min graviditet ifred och inte höra att "Ja när du kommer till den veckan så kommer det vara så och så" osv... Jag ska nog inte tala om för nån när jag blir gravid, så slipper man sånt! Låsa in mig i huset som vi då kommer att bo i xD