onsdag 9 februari 2011

sovdags äntligen

är heeeelt slut efter denna långa arbetsamma dag, usch och fy och herregud ungefär. vi ligger efter med tvätten, eller ja inte så mycket nu längre efter mitt slit men hoppas resten (tvätten) blir klart imorgon. imorgon tänkte jag blogga om hur jag ser på min graviditet, och efter alla dessa föda-barn-program är jag inte helt övertygad om att jag vill vara med på förlossningen, det borde vara som i barbapappa, man planterar ungarna i trädgårn och så är dom bara där?! men de är nått man får ta med bm antar jag. måste nog "vätskas upp" snart igen också. mannen råkade komma åt svanskotan också förut, absolut inte meningen men förhoppningsvis mår den som vanligt imorgon, lär väl ringa dr om de med antar jag, blä. men nu är de slutpratat för min del idag, nu tar jag min huvudvärk och lillhjärtat och går och byter örngott (för jag har duschat och tvättat håret idag också minsann) och lägger mig för att sova. natti

2 kommentarer:

Emelie sa...

Haha, Barbapappa är ju gjort för barn så då kan dom ju inte ha med den "härliga" upplevelsen som förlossning är med blod, svett, tårar, smärta och skrik ;)

Hur blev det nästa vecka, ska jag köra er då eller har ni ordnat någon annan? :) Ni har väl bil va? :)

Emelie sa...

Då kan det bli en spännande resa med andra ord ;)