lördag 26 februari 2011

hemma från mora

Idag tog vi oss en riktig långdag i mora och handlade massa + träffade mina föräldrar samt ett till syskon som inte var med upp hit.
Vi åkte vid halv elva med Johannes som chaffis och gick först in på djurmagazinet där vi egentligen bara skulle ha kaninmat och ödlemat men de slutade med att jag köpte mineraler till kaninen med och lite olika hundgodisar till hunden (och dom uppskattades), efter de hade dom någon slags klädoutlet dörren brevid som vi gick in på och där hittade Johannes skor så han blev glad, och dyrt blev de ju inte heller för han med nya skor då heller :) Vi tog även en snabbis på dollar i mora där vi köpte fotoram till mina föräldrar + mattias pappa som rymmer 3+3 bilder (3 uppe, 3 nere) och i mitten eller vad man ska säga står de grandkids :) jättesöta! Och så köpte vi matlådor med, hittade bättre där än dollar här.
Efter de blev de efterlängtade willys där vi shoppade mat för 2500 lite drygt men mycket mat blev de :P
Där fanns även FÄRSKA jordgubbar, som jag lurade till mig, har ju vart så sjukt sugen på de nu ett bra jävla tag och när mannen invände och sa men kolla priset och hur många jordgubbar du får så hoppade jag typ upp och ner samtidigt som jag stampade med foten som en femåring och såg gråtfärdig ut (inte lätt att vara sugen på omöjliga saker inte) så då fick jag dom. JAG ÄLSKAR MIN UNDERBARA MAN! 
När shoppingen var avklarad åkte vi ut till farmors stuga, snacka skit, fick julklappar och mat och umgicks massa och spelade lite skitgubbe :)
Åkte hemåt straxt innan sex typ, bilen krånglade lite - jävla skitbil, så efter noppikoski åkte vi typ 60 resten av vägen, tog tid men hellre komma hem än landa i snödriva liksom. Så de tog ju ett tag att komma hem. Jag har träsmak i röven, skitont i hela ryggen och långt ner i benet till och med, helt stel och helt sopslut (lillebror sover som en kampkossa och lillasyster gnisslar tänder, ska bli skönt att sova med underbara mannen som bara snarkar<3) och allt är inpackat och ligger i frysen, har laddat upp med massa gottigt och ska vila lite i soffan innan de är dags för mig att däcka. Mannen, Choffa, Johannes och grabbarba (som vanligt menar jag andreas och patrik) sitter i bastun med öl just nu och sen skulle dom visst ta en whiskey men de är dom värd.
Choffa har inte legat på latsidan heller när han vart hemma själv hela dagen utan de är jättefint städat här, när jag såg hur skinande blankt köket var fick jag tårar i ögonen.
Oj de blev långt de här.
Men bilder på shoppingen och mitt lördagsmys och sådär får ni imorgon för nu ropar soffan och min rygg tänker svara ;)

Inga kommentarer: