måndag 28 februari 2011

semesterfunderingar

Jaha ja dom vill tydligen ha in veckorna man vill ha den 18de, om jag fattat rätt. Men jag vet inte när jag vill ha den liksom, för jag vill gärna ha de efter att bebisen kommit. Så att Mattias har semester och jag föräldrapeng och sen har jag semester och han föräldrapeng och sen är jag mammaledig, så vi får vara hemma mycket tillsammans med bebisen i början, för de är ju vårat barn liksom. Önskar man inte blir man tilldelad semester men de vill jag ju inte ^o) Men jag ska kolla upp de där med min chef lite grann, för jag förstår ju att dom måste planera hur många som jobbar osv,osv men just nu är jag ju inte där i af :S Man kan inte alltid få som man vill men jag tänker göra mitt bästa ;)

Förutom de har jag fruktansvärt ont i ryggen, svanskotan (men de vet vi ju vad de beror på) och i höfter och bäcken typ, så idag blir de ingen bakning, jag är dessutom fortfarande sopslut sen bakandet igår :O Ska röra ihop lite tacopaj till middag och tänkte börja med de om typ en timme kanske, de är ju inte alltför krävande i af. I övrigt blir de soffläge idag och eventuellt en liten middagslur :)

Annars kan jag rapportera att jag börjar bli tjock nu - eller ja de syns att jag är med barn och inte bara ser ut som jag har ätit för mycket gottigt xD Men detta har resulterat i att kläderna sitter lite smått som korvskinn, ja här har ni mig, uppstoppad korv. De som passar är typ nya pyjamasen som mamma köpt (och som är i storlek 42/44, vilket jag inte har :P så den är stor och rymlig), Mattias kläder, dom kläder jag har som är stora och tjockiskläderna jag köpt hittills (2, byxor och typ en tröja eller nått sånt) Så idag har jag kollat runt lite på mammakläder och de blir nog att klicka hem de ikväll :) (gillar att prata sånt med mannen) Fanns härligt våriga färger också.

Inga kommentarer: