fredag 11 februari 2011

Min graviditet

Hur jag ser på min graviditet, enbart min och ingen annans.

Negativt:
  •  Illamåendet, min konstanta följeslagare som aldrig någonsin lämnar mig ifred, skulle väl eventuellt vara när jag sover men jag är inte helt säker, somnar och vaknar illamående.
  • Kräkandet. De liksom följer med illamåendet på köpet, vissa dagar är de så ofta och mycket kräks att jag blir helt hes och öm i halsen.
  • Kissnödigheten. Herregud! Kan känna mig jättekissnödig, vilket för de mesta är lurendrejeri för sånt märker man när man går dit. Men de värsta är ändå när man går upp mitt i natten, kissar och sen när man lägger sig i sängen igen så nog fan känner man sig kissnödig.
  • Rethostan som kommit nu, vågar inte hosta ordentligt, känns som jag antingen ska kräkas då eller kissa på mig och inget av alternativen är rätt lockande.
  • Orkeslösheten och de där att man inte kan göra nånting själv längre, eller jo de går om jag ger mig riktigt fan på de som när jag fixade i köket, men efteråt är jag döende i flera dagar.
  • Minskat socialt umgänge. Man pratar väldigt mycket med sina vänner på jobbet trots att man inte tror de, de märks när man bara ligger hemma och alla bara jobbar.
Positivt:
  • Jag kan äta vad som helst (eller ja de man får äta) för de gör inget om jag blir tjock för de är meningen att man ska bli de.
  • Jag blir ju faktiskt väldans uppassad på här hemma
  • Läkarna och BM gör sitt bästa för att vi ska må så bra som möjligt båda två och dom förstår
  • Jag är ju glad att jag är med barn också förstås
  • Alla underbara vänner och kollegor och släkt och alla alla som bryr sig och frågar och gärna hjälper till om deär nått vi behöver hjälp med och som är allmänt världssöta!
  • Har tid att planera massor när jag bara ligger hemma, haha.
Lägg gärna märke till att jag inte ser att barnet är en belöning för allt mitt lidande. Visst, de kommer en liten bebis när allt de här är slut och annars skulle jag väl inte stå ut att må såhär och de kommer ju göra de värt de osv osv som alla säger MEN när barnet är ute är jag inte gravid alltså kan de inte räknas som positivt med själva graviditeten, jag har tänkt på de här så försök inte lura mig ;)

Inga kommentarer: