måndag 3 januari 2011

Unionen

Anmälde 2010-09-28 att jag ville ha e-faktura. Jag har kvar bekräftelsemejlet och allt. Nu när jag var nere hittade jag en räkning på köksbordet som skulle vart betald sista december annars är jag inte längre medlem i facket eller deras a-kassa. Jaha, varför har dom inte skickat den där jävla e-fakturan då? Jag ska ringa dom och prata imorgon i af och hoppas dom förstår att det inte är jag utan dom som gjort fel, får man ingen räkning kan man liksom inte betala och det är inte som man ringer runt överallt och frågar "Hej, vill du ha pengar av mig?" på en sykes lön, för FAN vad vi är underbetalda! Dom om någon borde väl veta de kan man tycka. Godtar dom inte att dom gjort fel och att jag måste börja om min vara medlem ett år och jobbat ett år för rätt till a-kassa så går jag med i ett riktigt och seriöst fack. Och får Mannen nya jobbet får han försörja mig utan att jag får a-kassa. Inget mer med de. Men fan vad arg jag är. Missnöjd på unionen.

Nej vars, idag är ingen bra dag. Ingen bra dag alls. Utom när Nanette ringde och pratade i nästan en timme. Hon kommer hit och leker på torsdag när hon är ledig. Yay!

Imorgon ska jag hämta ut min jobbet-julklapp. Fick från sykes men inte från kontot vi sitter på, that's just sad. Alla andra får de typ.

1 kommentar:

Tingeling sa...

ja urs ibland kan man bli arg,

jag vill också ha min julklapp från sykes.

men fattar inte varför vi inte fått något från själva kontot.

Längtar till på Torsdag ^^