tisdag 25 januari 2011

tisdag

De blev ingen uppdatering efter att jag kom från sjukan igår för herregud vad död jag var.
Men ska i af berätta om igår idag tänkte jag :)
Skulle vara där till ett (trots att han aldrig vart i tid så gör jag mitt bästa), mannen och coffen var hem på lunch 12 så jag släppte av dom vid sykes när jag åkte - för jag klarar minsann inte av att gå hela vägen. Kräktes straxt innan de var dags att åka så mådde ganska bra. Tills jag satt i väntrummet för då mådde jag som vanligt igen. Sa till att jag var där och hon ville ha betalt och jag typ "näädu av mig får du inga pengar för de är i samband med mvc" och då sa hon, fräcka tanten att ja jag misstänkte de för de står den koden här. Mhm, och ändå försökte hon snylta åt sig mina pengar. Satt och vänta, elva över fick jag komma in, fick sjukintyge som f-kassan behöver och sen fick jag ta prover så han kunde skriva nytt utförligt papper till dom om nya sjukskrivningen. Han kände på magen och han frågade om lov så de kändes okej, annars vill jag minsann inte bli klappad på. Stick i armen och kissa i muggar och så vägde dom mig, proverna såg bra ut men har tappat två kilo till O.o Ungjäkel xD (så nu sitter jag och moffar mat) blev sjukskriven en månad till, 21 feb.

Efter sjukan så åkte jag till jobbet, gjorde en fräckis och ställde mig på baksidan fast jag inte har nån parkering men de var massa luckor och lunchtid och sånt, och jag kan inte gå så långt så jag och mannen bestämde att jag fick, haha.
Började på min sida, hälsade på Arvid och Anders och Astrid (många a:n) som sken som solar, och pratade massa med Elin och Johannes, och så med min Sv så klart då och hon fick papper på att jag mår som jag mår och tyckte lite synd om mig. Andra Sv:n titta på mig och sa "gud va smal du har blivit i ansiktet, och va blek du är" ha jag luras i af inte och ser frisk ut fast jag inte är de men ja, kul att man ser ut så xD
När jag tyckte jag var klar på den sidan så gick jag till andra sidan, gårdagens höjdpunkt, jag hälsade på MsKitty och satt där och prata och lyssna i minst en timme :) Hur härligt som helst! De mest negativa med att vara sjukskriven är att jag inte hälsar på där lika ofta som när jag jobbar, hihi. Igår fick jag känna när hennes bebis rörde sig, hur magiskt är inte de.

Bokade även tid för ul igår, den 17de bär de av till OSD för att kolla i magen och de känns jättespännande, men känns som de är jättejättelänge kvar till dess, men kan ju ha att göra nånting med att jag gör ingenting hela tiden ;) det roligaste de är ju såklart att MsKittys möte blev flyttat så hon kan köra :D Så jag ser verkligen fram emot den dagen :P

efter att ha lämnat sykes kom jag hem, tog ut hunden och sen kom coffa hem straxt efter så jag hade inte behövt plåga mig ut, fick paket från mamma med mammapappaboken och lite bebiskläder, (bilder kommer senare idag) och sen bara låg jag döende i sängen. Äventyret hade tagit musten ur mig, där låg jag resten av dagen, vaken. och ändå igår kväll när de var sovdags kunde jag inte sova, vilket gjorde att mitt humör då var typ som mowglis när han säger "ähh låt mig va" och jag ville nästan väcka stackars mannen vid två där för att berätta hur sur och grinig jag var, haha. gjorde en mental note-to-self men har glömt hälften xD

nu sitter jag här och äter vålullal och dricker röd cola och känns ganska bra, tänker dock inte röra mig för mycket men har ändå en rätt bra känsla i kroppen.

är nästan säker på att jag blev kittlad i magen inatt med.

1 kommentar:

Likkan sa...

Hahaha OSD? Arbetsskadad eller? ;)