söndag 9 januari 2011

familj

När man gifter sig så får man jättestor familj.
Mattias och jag (och Mini) är en egen familj.
Jag har mina föräldrar och syskon också, och han har sina föräldrar och syskon.
Och dom räknas till yttre familj eller vad man ska säga.
Mycket familj blire xD
Man får svågrar och svägerskor och svärmor och svärfar (och styvsvärfar för min del) och jag vill påstå att jag gillar dom, nästan alla i af :)
Dom har (återigen nästan alla) ansträngt sig för att jag ska känna mig välkommen, precis som hela min familj gjort med Mattias, men en av dom verkar inte gilla mig. Jag tycker att jag försökt men efter fb-kommentaren igår så tänker jag inte göra de, jag är klar. Människan tycker inte om mig och de är just för tillfället sjukt ömsesidigt och personen i fråga kan se sig om i stjärnorna om att NÅGONSIN få sitta barnvakt.
Och nu när jag sagt de så kan jag släppa de och ägna mig åt bra saker och dom jag tycker om och kommer överens med.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Folk som tillför dålig energi ska man inte engagera sig alls i utan man ska ta tillvara på dom som får en att må bra :)
Hur länge är du sjukskriven nu då?

Emelie sa...

Ja, då blir du ju hemma ett tag till i alla fall. Sen får vi väl hoppas att du mår bättre :)Vilken vecka är du i nu? Jag ska nog gå på min föräldraledighet den 7:e februari istället för 21:a, tror att jag kommer bli galen om jag blir kvar tills dess...
Dom rekommenderar ju vattenbaserad färg men förr i tiden hade dom ju inga såna riktlinjer och då var ju barnen ändå friska så jag tar det lite med en nypa salt men är ändå försiktig :)

Emelie sa...

Svar: Det är ju bra att någon uppskattar mitt tjatande, hehe ;) Sen så är det faktiskt skönt att ha någon som är innan en att fråga och prata med om det väl är något. Nog för att det hittills har varit rätt stora skillnader i våra graviditeter ;P
Då är jag före även där, för jag har redan beställt dom ;) Hade inga pyjamasar i strl 56 så jag passade på när jag ändå klickade hem amningstopparna. Kunde inte bestämma mig vilken jag vill ha så det blev båda två ;)

Emelie sa...

Ja, nog fasen tycker jag synd om dig! Man ska ju vara glad när man blivit gravid, inte kräkas upp hela sitt inre och behöva må dåligt. Men som sagt, hoppas det går över snart :)
Nu när jag kommit en bit så har jag kommit fram till att man mest funderar över allt innan man väl börjar märka av skrotet ordentligt, sen så händer det nya saker med kroppen varje vecka och det är så sjukt coolt :) Det är häftigt att man blir så föreberedd liksom :)
Det tycker jag ni ska satsa på ;)
Mina dyker nog upp under veckan :) Köpte även såna där Mum & Dad-tights :)