fredag 29 april 2011

v 30


v30 - tio veckor kvar, 204 av 280dagar avklarade (72,9%) och bara 76 dagar kvar.
dock läste jag att barn kan komma redan v38 och till dess är de 56 dagar kvar, alltså går vi in i v38 två dagar innan min födelsedag och jag skulle absolut inte ha något emot att lillhjärtat dök upp på min födelsedag, perfekt tillfälle för mig att sluta fylla år och inte bli gammal ;)

Mamma: Mår som tidigare, orkar inte upprepa allt igen dock, men lägg till ökad nervositet och stress och oro och fler sammandragningar och jag önskar mig en ny rygg för den tar typ död på mig. Har börjat snarka nu också, som tur är störs inte mannen och jag sover tillräckligt tugnt för att inte störa mig själv heller. Tuttarna har läckt någon gång också, lite skum känsla sådär. Är mer trött och känner mig trött på att vara tjock och att allt är så tugnt och besvärligt.  Är kissnödig hela tiden vilket inte heller är speciellt kul. Tur de är varmt ute så jag kan skita i att försöka ta på mig strumpor i af xD Börjar bli tjock som fan nu också, blandade känslor inför de trots att de är meningen.

Pappa: Börjar bli tröttare och tröttare. Känner sig nervös för det är fortfarande lite orealistiskt att det bor en bebis i frugan. Den här veckan har han även mått lite extra dåligt.

Lillhjärtat:  Vaggas till sömns av mammas rörelser och vaknar när hon lägger sig ;) Lyssnar på mammas hjärtljud och när hon går runt och pratar med mig, pappa har börjat prata jättemycket med mig också. Är ungefär 27cm från huvud till stjärt, ca 35-37cm hela jag, och väger runt 1,5 kg, dom här sista tio veckorna kommer jag gå upp ungefär  kg.  Mitt hår håller på att bli tjockare och jag öppnar och stänger ögonlocken och så övar jag på att andas .

2 kommentarer:

Larschan sa...

Nu är det ju värsta gravidbumpen jue! =)

likkan sa...

Myysig bebismage :P Nästan så man vill ha en själv =P