fredag 15 april 2011

lite mer uppdaterat

Ja läkarbesöket gick bra trots att jag ändå oroat mig i stil med "men tänk om dom inte tycker jag mår dåligt längre" osv och inte ens mannens lugnande ord att men de ser dom väl har hjälpt. Men läkaren tittade på mig och sa att vi skulle gå dit ner till hennes rum och skriva ut förlängning på sjukskrivning. Känns otroligt skönt med så förstående personal på mvc. Vi pratade även lite om inför förlossningen, att jag känner mig lite orolig och så i och med att i dagsläget så har ju mannen inte körkort,hon sa (som mannen också sagt och jag inte snappat upp helt) att vi skulle ringa ambulans i så fall. På nått sätt känns de skönt att få det bekräftat av en läkare (fast mannen såklart har rätt han med) för man vill ju inte ta någons ambulans i onödan. Fick förlängd sjukskrivning en månad, dvs tom 15 maj än så länge.

Efter läkarbesöket begav jag mig till sykes, min måntliga dos av socialt umgänge ;) och lämna papper också så klart. Lika bra att få det gjort direkt. Pratade massa med mina kära kollegor och humöret fick sig verkligen en extrasvush uppåt, tack ni underbara :D Nylen gav mig även två kakor (en till mig och en till bebisen) fast han kallade mig tjockis xD  "Störde" även lite på samsungsidan, hehe, och tog sällskap hem med mannen på hans lunch.
När hans lunch var slut så gick jag till F-kassan för att lämna papper där med, gäller att passa på när solen lyser lite liksom och där mötte jag söta lilla Nanette :) Mycket trevligt :D
Sov middag en stund innan mannen hann hem från jobbet också :)

Annars så ska vi hämta ut bilen på måndag, lönen kommer på, ja hur de nu blir med alla röda dagar och sånt men den kommer i af :P Eller ja, min sjukpenning kommer ju när-de-nu-är. Men lönespecarna kom idag.

I veckan som kommer är det bara en sak inbokat, besök hos bm.

Nu ska jag återgå till att googla födelsedagspresenter till pappor och vänta på att få revbensspjäll till middag :D och ikväll är de vampire på tv också.
Äntligen helg

2 kommentarer:

Marina sa...

Hej jag fick ett intyg utskrivet om sjuktaxi för att det finns risk för att man blir ombed att ringa taxi om man ringer efter ambulans. men det kan ju vara olika i olika län. skönt att du fick förlängd sjukskrivning inte roligt om man skulle bli tillbaka tvingad när man inte mår bra.. Mvh Marina

likkan sa...

Määh å inte hälsa du på mig på sykes, va ere för stil ;)