fredag 15 april 2011

v 28



Har just kommit in i v 28 nu då :) 190 utav 280 dagar, så det är bara 90 dagar kvar, 12 veckor och det känns helt överkomligt, 67,9% är ju avklarat :)

Mamma: Illamående, har endel sammandragningar också, foglossning, känner mig trött och sover dåligt. Det är bara massa vändande och vridande och när man väl ligger någorlunda bekvämt så är de bara att resa sig för då är man jättekissnödig. Ryggen gör ont och svanskotan är riktigt jävlig att leva med, magen är i vägen när man ska ta på sig strumpor - redan. Kan ju pga av ryggen inte böja mig hur som helst vilket inte direkt underlättar. Men jag känner mig i af glad :) Räknas som höggravid nu tydligen när jag kommit in i sista tredjedelen men känner mig inte som de alltför ofta, känner mig mest lite tjock och fet och det är jobbigt ibland.

Pappa: Börjar bli medlidandegravid den underbara stackaren :)

Lillhjärtat: Är ungefär 25cm mellan huvud och stjärt nu, hela jag är ungefär 35 cm, väger mellan 1000 och 1200gram, mina fötter är ungefär 5cm och det börjar kännas jättemycket när jag sparkar. Jag har börjat drömma nu också. Jag tycker om när mamma pratar med mig och när hon äter sånt som jag är sugen på, då blir jag jätteglad.


Läkarbesöket gick för övrigt bra, är sjukskriven en månad till.

1 kommentar:

Tingeling sa...

Så fint!!