lördag 23 april 2011

v 29

Häromdagen kom vi in i en ny vecka, v 29, 198 utav 280 dagar och det motsvarar 70,7% av graviditeten, 82 dagar dvs 11 veckor kvar, snart snart :)

Mamma:  och det syns lite mer från förra veckan, dock har jag just moffat massa mat på den här bilden och shortsen får rumpan att se stor ut fast den inte ändrats alls, faktiskt och helt ärligt men vad gör de :) Imorse vaknade jag utav illamående så de håller i sig fortfarande trots att vi kommit så långt, ryggen tar död på mig och jag ger upp de där med strumpor från och med nu, är glad att jag orkar få på mig byxor ungefär. Har sammandragningar lite då och då och de är väldans liv i magen och det är coolt hur de syns och inte bara känns numera. När jag känner mig stressad märks de att lillhjärtat snappar upp de också men då lyssnar vi på beethoven och slappnar av. Städmani har drabbat mig också men helt lätt är de inte att åtgärda. Känner mig trött mest jämt och hela tiden.

Pappa: Är jätteglad och vill ha bebis.


Lillhjärtat: Jag väger ca 1,2-1,4 kg nu och är 26cm från huvud till stjärt och det börjar bli lite trångt här inne nu men jag gör fortfarande mycket akrobatik. Alla sinnen är nu utvecklade och förmågan att minnas håller på att utvecklar sig, känner igen mammas röst och personer mamma umgås mycket med, som pappa. Jag tycker om när dom pratar med mig och när katten lägger sig på mig händer de att jag sparkar på den ibland så han blir jätterädd.

i övrigt så ja, kläderna bidrar mycket till tjockisutseendet trots att jag känner mig i valstorlek är de inte riktigt så.. säger mannen i af.

Inga kommentarer: