onsdag 6 juli 2011

Hemmafru

Ja, nu är jag ju de egentligen. Mammaledig/hemmafru.
Jag tror de blir mindre långtråkigt när bebisen är med också ;)
Men faktum är att jag skulle nog vilja vara hemmafru, fast kanske på halvtid, jobba en fyra timmar om dagen bara eller så och så resten hemmafru/hemmamamma. Vill inte att våra barn ska sitta på dagis hela dagarna och sen komma hem med trötta föräldrar som är tråkiga dessutom xD man är ju de när man är trött, haha.
Så mycket funderande i dagarna såhär går åt till att fundera på vad sjutton jag vill jobba med. Vissa dagar vill jag göra skitmycket och andra dagar har jag inte en aning, jag vill i af rädda världen. Lätt fixat ;) haha. Men nu blev de svamligt märker jag.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Helena- Mamma till Vincent sa...

Hahaha va sjukt, just det om barn på dagis och trötta tråkiga föräldrar. Skrev precis en uppsatts om det och mina egna funderingar... handlade om massa saker men bl.a om stress. Vilket det faktiskt är med dagis och jobb osv. Skev som du att jag hellre är hemma och fick faktiskt VG på den :D