fredag 15 juli 2011

radiotystnad

Oj oj nu har jag vart tyst igen har jag fått höra från flera håll :P
Men här kommer en uppdatering i af, som ni så hett längtar efter ;)

Anledningen till att vi har vart tysta heeela dagen idag är för att eftersom vi hade bf igår och går på övertid numera så ville dom göra tillväxtultraljud för att uppskatta vikten på lillhjärtat och de innebär att vi fått åka hela vägen tur och retur till Östersund idag. Var ju kul att få en liten extra tjuvkik men hade ju hellre åkt hem med en bebis. Uppskattningsvis är de en rätt liten bebis i af och de kändes ju inte jätteförvånande för de är vad bm har gissat på hela tiden. Dom passade även på att ta en ctg-kurva och lillhjärtat mår hur bra som helst, som taget ur en lärobok ungefär och det var kul att höra. Sen kollade dom upp mina andningsbesvär som enligt dom är "normala" men jag tror inte riktigt på dom inte, visst alla värden såg bra ut men de känns som de sitter en ond dvärg på bröstkorgen och försöker ta livet av mig och hur fasiken kan de vara normalt, jag bara undrar! Så, sammanfattningsvis mår lillhjärtat bra som vanligt och lillhjärtats mamma inte fullt lika toppenkanon även de som vanligt :P Dom provade även en hinnsvepning, eller två, tre faktiskt och de var hemskt som fan, inget att rekommendera någon, usch usch usch! Och har kollat lite på nätet och sådär och väldigt många verkar komma igång inom 48 timmar efter sånt där så, ja vi får väl se då helt enkelt.

Sen passade vi även på att fråga, eftersom vi ju går över hur de är med igångsättning om de eventuellt blir tal om de om vi inte kommer igång själva och så, och kan ju upplysa er som gissat på den 28:de att i Östersund sätter dom inte igång än fast man gått 14 dagar över tiden utan dom väntar några dagar till - så jag hoppas vi startar upp i helgen :)

Känns dock som vi åkt upp i onödan två gånger nu (aa vi har redan vart där en gång faktiskt för länge sen nu ^^) så jag tänker då fan inte åka dessa 18 mil i onödan (plus 18 mil hem) fler gånger, nu åker vi inte försen mannen ser bebisens hår och då blir de ambulans, vanlig eller helikoptern skiter jag i, föder hellre i bilen just nu än åker i onödan för de är så jävla drygt.

Inga kommentarer: