lördag 24 april 2010

Jag känner en stark längtan just nu, efter att ha en riktigt bra kamera, system, svindyrt förstås, men ja det står en på önskelistan tills när jag fyller år, gärna denna http://www.netonnet.se/art/foto/systemkamera/canon/canon-eos550d18-55is55-250is/128171.3298/

Dock har jag ju nästan jobb nu, utbildas för fullt, och efter de börjar det ju faktiskt komma lön, inte tillräckligt mycket enligt mig, med de jobbet som vi faktiskt kommer att göra men ja vad gör man. Underbetald verkar vara något nytt mode liksom, men jao, Mannen och jag kollar faktiskt över jobb möjligheter i övriga landet, främst nedåt, därför att det skulle underlätta EXTREMT, som t ex när vi får barn eller om vi jobbar mycket så bor vi kanske nära familjen så dom kan hjälpa till med hunden till exempel.
Jag tyckte Mattias skulle bli sprängare och jobba med Jhonny men han tycker inte att vara borta hela veckorna är okej, men jävligt många därute har det så. Och med den lönen så skulel han i af inte vara underbetald, vilket betyder att jag skulle kunna jobba bara 50% och det skulle vara toppen för Roxanne, och hon finns ju faktiskt i våra liv och det får vi ju liksom ta hänsyn till och planera utefter de. Visst skulle jag sakna honom, GIVETVIS, men this is life.

"Många tror att gotländska är en dialekt men de är så inavel låter" tittar på roast på bearn, enda roliga dom sa idag tror jag :P

Men jao, ska prova söka jobb på dagis på måndag, jag tror faktiskt att de skulle ge mer, till mig liksom. Peeersonligen, tycker nog faktiskt det är roligare att leka pirat med ett gäng underbara små barn än att boka resor.? Skadar inte att försöka i af. Får gå dit tidigt på måndag morgon eller nått.

Vi måste skaffa cykelpump också btw liksom, har ju en cykel, och vi måste nog laga punka.

Men ja, bra start på lördagen antar jag? blir städa sen när man sovt.

Inga kommentarer: