onsdag 7 april 2010

Glassmaskin och frysbox

Ja jag har bestämt mig för att införskaffa en sådan; http://shop.onoff.com/ProductSheet.aspx?prd=21708485 den närmare bestämt :P Har kollat runt lite på sånt och olika glassrecept och jag ser fram emot att börja göra egen glass ;D Ha ett par olika saker i frysen sådär ni vet :D valnötsglass och hallon-jordgubbsglass och björnbär och maränger och marsmallows och.. hmm bäst att göra en lista ;)
Sen ska jag även fylla frysen med cupcakes, drömmar med olika smak, fyra olika sorters bullar (minst), snickerskakor, negerbollar, biskvier, dammsugare, marakoner, nötkakor, shackrutor, mördegshjärtan osv osv, sen ska jag även göra minst 10 olika maträtter i matlårod så det finns lite att välja mellan. Blir nog korvgryta, köttbullar, köttfärssås, kycklinggryta, flera olika smakers matpajer, lasagne med kyckling och originallasagne, fiskgratäng, och aa de låter så gott så magen börja prata xD Det kan tänkas att vi behöver köpa en frysbox och en sån har jag minsann också spanat in; http://shop.onoff.com/ProductSheet.aspx?prd=1387447 jag tycker den verkar bra men jag är ju ingen frysexpert.

Inga kommentarer: