måndag 29 mars 2010

Svar på kommentar från "Anonym"

Anonym påpekade i en kommentar för mig, något som jag ju helt klart borde ha tänkt på själv, och det är att vissa faktiskt inte kan använda vanliga premitivmedel så som p-piller eller kondom, vilket jag som sagt borde tänkt på själv, dels för att kvinnorna (vet bara att de är så med kvinnorna då männen inte ofta gör de :P) i min familj inte kan äta "riktiga" p-pillar för attd om får mängder med blodproppar så därför får jag inte ens prova dom. Och sen har jag hört att de är riktigt många som är allergiska mot.. ehm latex kanske de är i kondomer. Är inte så insatt i kondomtillverkningsprocessen så jag kan inte svära på de så ta de men en gnutta salt. (citron och tequila till saltet är valfritt).
Jag ber om ursäkt att jag själv inte tänkte på det Anonym påpekade, då jag ju uppenbarligen borde ha kommit på de själv.
Vidare så är det ju helt klart att ingen ska dömma någon som har/ska göra abort. Givetvis inte. Speciellt inte om man inte vet bakomliggande orsaker, jag trodde (snarare befarade att jag gjorde de) men så var inte fallet, vilket jag är ganska glad för. Absolut inge illa menat men jag är glad att det fanns helt andra orsaker än de jag trodde bakom de hela och nu säger jag inte de på ett sätt som ska missuppfattas (helst får ni gärna låta bli att missuppfatta i af). Vet att det är svårt att förstå hur skrivna ord är menade att läsas. Men hur som helst så fanns det många orsaker bakom, som INGEN här har med att göra. Personen har alltså haft flera bakomliggande anledningar och jag vill härmed demetera (ta tillbaka) mina tidigare uttalanden i fråga om saken och jag beklagar och ber så hemskt mycket om ursäkt och hoppas att ursäkten faller i god jord (dvs godtas).

Inga kommentarer: