lördag 9 juli 2011

Suck och funderingar

Är riktigt less på alla som inte har bättre för sig än å supa hela tiden, vara värst och fullast och hålla på. Är de såhär när man blivit vuxen? Vuxen på riktigt liksom.. Måste skaffa mig fler vuxna vänner, folk som är mammor tror jag, förstår ni hur jag menar eller verkar jag obegriplig?

Sen undrar jag om de bara är jag som tycker att en 25åring borde kunna städa efter sig själv och att de är lite väl pedagogiskt att man ska tacka för att dom gör de (jag tycker i af, hallå 25 år liksom) eller är de att jag letar fel hos personen genom att tycka de? Är intresserad av era åsikter om de här och för att förtydliga för den som undrar handlar de inte om min man för han är 27 xD

Och en sak till, de här med att folk inte tror vi kan räkna min man och jag, de är 5 dagar kvar till bf men folk verkar tro att vi missat de - hur i hela himlavalvet de skulle gått till förstår jag däremot inte.. I vart fall kommer dom med kommentarer som "nu är de bara x dagar kvar, vi håller räkningen", "är de inte dags snart, säg åt den att komma ut nu" osv osv etc etc. Jag vill bara påpeka (fast jag säkert gjort de förut) att vi har STENKOLL, vi har hållt räkningen sen V5 för jag mått så dåligt och ja de är väl självklart att vi längtar efter vårat lilla mirakel! Nu vet ni de och behöver inte fråga.
Btw har mannen semester nu så nu får lillhjärtat komma när de känner för så de så! och nej vi tänker inte berätta för alla när vi åker in heller, vi tänker vänta tills de är klart och berätta i vår takt, samma sak med namn osv, vårt barn vi bestämmer. Rimligt eller hur?

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Emelie sa...

Ja, det här med det eviga supandet är du inte ensam om att vara less på. Det är ju synd om folk att dom inte har mer liv än så egentligen...

Jag antar att jag vet vem du menar vad gäller städningen och jo, man borde kunna det. Men det är en karl och då är det inte skitigt förrän man måste öva höjdhopp över pizzakartonger och ha krig mot en arme av dammråttor varje gång man går in i ett rum :p Och ja, jag drar alla över en kam ;)

Sara sa...

Jag är heller ingen "festar" människa och är aldrig ute på sådant heller. Ibland ( typ 2-3 gånger om året ) kan man träffa lite vänner och kanske ta sig några glas. Och som jag känner så har jag inte så många vänner pga just det här, att jag är "tråkig". Men jag trivs så otroligt bra i min livssituation och behöver inte supa för att tro att mitt liv ska bli bättre och att folk ska tycka om mig mer :p

Självklart borde man som 25 åring kunna städa efter sig, tycker jag att man borde kunna mycket tidigare. Det är inte roligt att springa och städa efter andra hela tiden och det ansvaret som 25 åring tycker jag att man kan ta, att plocka undan och städa efter sig :)

Såklart att ni håller stenkoll !
Det är ju eran lilla bebis som ligger där, ingen annans :)
Jag tror att folk vet att ni har stenkoll också, även om dom slänger iväg kommentarer som "nu är det x antal dagar kvar" m.m. Kanske är för att bekräfta att dom minsann också håller koll.
Fast som gravid skulle jag tycka att det vore jätte jobbigt. Man har ju säkert stenkoll själv :)