tisdag 5 juli 2011

städar ut bebisen

haha inte så dramatiskt som de låter men efter ett par dagars vilande utan bebis så har jag bestämt mig för att försöka "städa ut" den, så idag städar vi massor här hemma, eller vi och vi, jag och bebismagen xD hittills har vi städat i köket för de var lite småfix där, dammsugit där och diskat lite, dammsugit trappen och organiserat i förrådet under trappen, ena sidan sa att de inte gick och andra att de gick och gick-sidan vann, sen har jag spikat fast tröskeln in till vårt sovrum för den har suttit löst sen vi flyttade in och flyttar på sig och nu var jag less helt enkelt och så har jag bytt lakan i sängen. Har en maskin tvätt igång också så sen blir de att hänga den och sätta igång en ny, och vika in de rena kläderna i garderoben och sen ska jag dammsuga sovrummet och vardagsrummet och så ska de skuras golv också så klart. Ska nog spika upp två tavlor i köket också. Sen har jag nog inget mer att städa, men hittar nog på någe och så får jag nöja mig med att gå i trappan och så ikväll en långpromenad med man och hund.
hoppas bebis vill komma snart!

i föråddet hittade jag även hulkens gula motsvarighet som jag dumt nog gav fräs (hulken var en grön hårig mus som var hennes bebis som hon bar runt på och bädda ner i sängen med oss och sprang runt och prata med, tyärr dog hulken, may his soul rest in peace) i af går fräs runt där nere och ömsom leker med gulingen och ömsom skriker på han xD

Jag tror vi pratade om att äta tacos idag också, det är gott :D

Håller lite koll på lite på tradera också :P
Fått tre byråer av lillebror också och ska få hans gamla utemöbler när han köper nytt ni den 15:de, när han är snäll och trevlig är han skitbra minsann :)

Men nu ska jag nog dricka lite vatten, jag har druckit sjukt mycket vatten senaste dagarna och jag som inte ens gillar vatten liksom :O men törstig blir man av att vara tjock

1 kommentar:

Sara sa...

Åh jag önskar att jag vore lika duktig som du är. Men idag finns ingen ork alls :/
Vädret är bara knasigt här neråt, kvavt och äckligt så ständig huvudvärk har man fått dras med också. Och som grädden på moset så är det mensvärks-dag idag med :(