fredag 29 januari 2010

fredag

Vet inte hur eller ens varför jag vakna imorse. Kan ha varit att min sambo - trots att jag sov med öronproppar - allt för att fråga hur länge jag hade varit vaken. När jag sa "Jag vet inte" ville han så klart veta om jag gick och la mig direkt efter att jag bloggat dvs vid två eller om jag var uppe ännu längre. Jag förstår inte varför det måste vara en enorm diskussion om det skittidigt på morgonen, med mig i halvvaket zombietillstånd som har öronproppar. Att få vara uppe hur länge man vill betyder att man får det, så varför diskutera om saken ? Men skitsamma. Jag ids inte bry mig.
Ja ta me fan. Jag ska nog sluta bry mig om allt. Alla andra verkar bry sig sådär överjävligt mycket så jag slutar med det.

Mitt paket från HM har kommit, eller snarare mitt paket med Mattias kläder har kommit. så han ska få gå och hämta det tror jag. Jag vet inte om jag orkar ge mig ut på paketjakt idag. Orkar inte fixa håret och orkar inte hitta kläder. Hatar när det är inte så kallt ute, typ -5 eller -10, idag är det -10. Klär man sig för lite fryser man men klär man sig för mycket svettas man. antingen kan det vara sommarvärme eller -30. Då vet man i af vad man ger sig ut i.

Bara 77 dagar kvar, lite läskigt. Men ack så underbart.
En f.d arbetskamrat från en utav mina senare anställningar ska också gifta sig snart. När jag tidigare frågat så har hon typ inte svarat på nånting men sen häromdagen skrev hon. Undra vad vi gett för klänningen och sådär, trevligt tyckte jag först. Men sen kändes det mest som att hon ville inte skryta kanske direkt men närapå om att dom lagt ut 11 på hennes klänning och 7 på hans kläder. För mig är det ofattbart att killkläder för EN dag kan kosta så mycket. Men jao har man pengar så kanske det gör de? Jag och Mattias har det inte så våra kläder gör det inte.

Om tre veckor har vi prästen på besök, om 4 veckor kommer mamma. och imorgon är det 11 veckor kvar till bröllopet exakt.
Annars har jag 0 inplanerat.

Inga kommentarer: