måndag 18 januari 2010

arbetslöshetens första dag

Ännu har inte den där känslan av misströstan och katastrof infunnit sig, dygnet har inte blivit felvänt och jag har ännu inte gråtit. Dock känner jag mig ju inte direkt pepp eller lycklig att vara arbetslös, gick upp med mattias men kommer troligen vila middag med hunden, och jag gråter så lätt xD

Jovars, gick upp med min oäkta hälft imorse, efter en natt av vridande och vändande och ideligen vaknande. Följde med honom till sykes och kleta på mig en besökslapp. Gjorde ljudeffekter för Emmelinda och hälsade på AV, hittade en peng hos jörn, köpte cola till mattias, skrev ut mitt cv och sen gick jag till ams. Mötet där tog dock låååång tid *suck* men nu ska jag i af få aktivitetsstöd och skit, dock måste jag ju återigen vara där onsdagar 9.oo igen men det kan det väl vara värt dom där ynka småslantarna. Efter det gick jag till ica och leta inbjudningar, hittade tackkort som jag ska modernisera lite. Sökte jobb där. Efter det gick jag till dollar och köpte modernifieringsprylar. Sax dubbeltejp akvarellpapper och en snyggsig svart penna och ett stort vitt papper att rita planeringar på.

Ska spana runt lite efter tittskåp och målardukar.
Och lite efter kapten haddock

Inga kommentarer: