onsdag 14 september 2011

Saker som är bra med höst&vinter

Jag brukar lite då och då slänga iväg ett inlägg fyllt med totalt onödig information om mig och nu är de på tiden med ett nytt sånt, och eftersom jag är en väldig stor motståndare till hösten och vintern (för mörkt, blött och kallt för min smak) så jag tänkte försöka muntra upp mig själv samtidig.

Saker som är bra med höst&vinter:

• raggsockor - jag älskar raggsockor och får alltid de i julklapp, annars är de liksom inte jul

• och julen så klart, jag ä-l-s-k-a-r julen och allt som hör till; Kalle, julklappar, julpyssla och julpynt, julgranen och maten, ja allt.

• julklappar, för de tåls att upprepas ;) älskar att planera, köpa och slå in julklappar!

• det positiva med vädret är att de är som gjort för att mysa ner sig i soffan med en bra bok (deckare förslagsvis) eller ett avsnitt morden i midsomer

• se när de snöar, trots att jag inte är så förtjust i snö xD men en snölykta och snöängel och snögubbe är obligatorisk

• varm oboy, och de är ju som gjort för att dricka nu liksom

• tända ljus, hur mysigt som helst och de är ju bara inse att de funkar bättre i de här hemskmörkret som kommer med stormsteg än i sommarvärmen.

• skumbad. Men jag har inge badkar :'/

Hmm, de var nog de, vart lite i af. Får se om listan kompletteras med mer eller om den är färdig


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: