fredag 30 september 2011

Äntligen..

.. "får" jag blogga igen, de där med att inte få blogga på 24 timmar efter mitt senaste inlägg, de om glasunderläggen har vart SKITSVÅRT! Och ändå tycker man inte man har nått att skriva om ;D

Och under dom har timmarna jag inte fått blogga har jag velat säga att jag blir skitförbannad och ledsen och besviken när jag ser serier. Typ Grey's, desperate housewives och fairy tail mest - varför har inte jag såna vänner?! Typ Meredith & Christina. Såna dära grannar. Natsu. Ja, såna där speciella vänner. Visst har jag såna, men liksom, Maggan bor typ tusen mil iväg och jag kan inte direkt gå över till henne kl 3 på morgonen och dricka te om jag känner att jag behöver. Det suger! Och MsKitty, men hennes sambo veckopendlar och man vill ju inte störa när han är hemma liksom. Nåväl.

Igår kväll tog vi sängdags 22:45 med en alltför vaken och skitlycklig liten son i stålmannenpyjamas och en tokig mamma som funderar på att skaffa en likadan pyjamas till snutteninen xD Ojoj, men jävlarns vad sött de hade vart.

23:30 ville jag skriva om hur obeskrivligt söt sonen är när han ligger och sover och kramar snutteninen och liksom gosar med den i sömnen, lovar, närsomhelst kommer jag att utveckla diabetes och de kommer bara vara tack vare honom ;) Herregud va söt han är!

"Imorse" gjorde vi morgon vid halv tio, lite senare än vanligt och 10:43 tyckte jag det var jättelänge tills dom 24 timmarna skulle ha gott och surade lite. Speciellt som det inte ens är säkert att paketet kommer fram till mig eftersom jag försent upptäckte att det var fel adress och ordern tyvärr är låst och inte gick att ändra.  Blä, lite surt, men är bara att vänta och se.
Toppenväder var de ute, sonen hade sin nya döskallebody på sig ich vi bestämde oss för att idag blir de promenad och sen ringa mamma/mormor

Vid ett följde vi mannen/pappa tillbaka till jobbet och var där en timme ungefär innan vi begav oss ut på torvenrundan, tog en timme ungefär, sista biten gick jag i strumpor för jag hade sjukt ont i tån som typ bara bestod av skoskav, aj aj aj! Trött som ett as var jag, halvvilade lite, blev hamburgare till middag idag, massa greys, sonen sover nu och snart ska jag med de.

För imorgon ska jag och Johannes på dejt till mora, haha. storhandla på willys och köpa kaninmat - till Nelson och inte snutteninen, så ni inte tror jag är tokig precis.

Imorgon är det även äntligen oktober, som man längtat!
Dop och dopfika, Katrineholm, Ullared,  Dopfika här hemma, och så är det snart jul :D

1 kommentar:

Emelie sa...

Det är bara att höra av sig ändå om du vill ha sällskap, min sambo överlever nog utan oss någon timme i så fall ;)