söndag 7 augusti 2011

blogga på kommando

Mannen sa "du måste blogga, jag har kollat din blogg tre gånger nu efter uppdateringar men inte hittat några"
Så nu bloggar jag då.

Natten har väl varit sisådär, känner mig skittrött fast jag ju ändå sovit en hel del, hade pumpat så imorse vid 7-8 nån gång så var de mannen som fick stå för frukostmålet minsann. Skönt att det inte var jag utan jag kunde ligga brevid och blunda lite och putta på honom när han höll på att somna. Han å sin sida var nog inte så glad och de kändes säkert inte som någon höjdare att jag låg och blunda men jag gjorde i af inte som han och sov och snarka.
Dock blir de ju annat nu, enbart mamma på nattjänsten, kommer inte ihåg om jag berättat de men han fick ju inte pappaledigt så jag ringde jobbet här nu innan helgen och ställde in min semester (som vi ändå hade planerat rätt illa så de hade blivit snålt med pengar) och gick in på försäkringskassan och klicka i föräldradagar istället. Han ska få ta i samband med dopet för då kan han säga till två månader i förväg och då kan dom inte neka, hoppas bara inte dom krånglar med semester för mig då, men får väl gå in och spänna ögonen i dom Phoenix-style :P

Hittills idag har jag röjt soffbordet så nu är det snyggt, tagit bort sommarduken också, nog för att de är sensommar och sådär men känns inte som jag vill ha en duk med jordgubbar och små vita blommor längre. Så nu kom bordet fram, bordet i säg är de väl heller inget fel på men färgen grådaskig med glitter i.
Köket ska fixas idag också.

Och mami kommer hem från semestern så jag kan ringa henne.
Men nu har jag sagt god morgon till er och ska äta lite frukost tänkte jag.

Inga kommentarer: