onsdag 17 augusti 2011

Dagen som varit

Som ni vet har jag haft blandade känslor inför arbetsintervjun jag varit på, karriäristen i mig vill ha jobbet riktigt riktigt gärna för jag vill inte jobba på Sykes hela livet och vill ha lite bättre betalt men mamman i mig vill vara hemma hos sin lilla pojke.

Vi åkte jättetidigt iväg, Johannes och jag som var snäll och körde mig, och sen när vi väl var framme i riktigt god tid så skulle vi bara hitta till ringvägen och det var väl inte helt lätt de inte. men sen till sist hittade vi den och då insåg vi att vi hade åkt på den lite fram och tillbaka kanske fem minuter xD Sen skulle vi hitta rätt hus och svor över de tills vi fick syn på huset och typ på hela huset stod de stort och väldigt tydligt "Ringvägen 4" så vi kanske inte är världsbäst på de där vi inte xD
Kom in och fick träffa intervjuvaren som berättade lite mer om vad nästa steg var och vad som händer efter det och sådär. Så skulle jag få göra ännu ett test och fick veta att kommer jag vidare så är det ett till test jag måste göra :O Men i af dagens test var 50 frågor med matematiska problem, olika påståenden osv som man hade 12 min på sig att svara på men ingen hade klarat alla så jag skulle inte känna mig stressad, det var antal rätt som var av betydelse och man fick inga minuspoäng för felsvar. Man skulle ha minst 21 rätt för att vara aktuell för SOS, tror det var 21 rätt i af,
Så jag gjorde testet och efteråt diskuterade vi de, SOS har använt sig av det i drygt 5 år och 118200 eller så har tagit testet, 68% hamnar mellan 16 och 26 rätt, jag fick 28 och det betyder att jag hade högre poäng än 84% av dom som tagit testet och han tyckte jag skulle känna mig stolt över de, nog fan är jag det alla gånger :D
På måndag lämnar dom över ca 9 namn till SOS som bestämmer vilka dom går vidare med och sådär, han såg inget hinder till att jag skulle få jobbet tyckte han så troligen lämnar dom med mitt namn då och så får vi se om de ringer i nästa vecka och hur vi går vidare med de då.

Men fan, jag är smart :D

Inga kommentarer: