torsdag 24 juli 2014

What you eat in private, you wear in public


Nu har jag bestäm två mealprepdagar - söndagar när det förbereds mat till måndag tisdag och onsdag och onsdag när det förbereds mat till torsdag fredag och lördag.
Kommer alltså behöva fylla på grönsakshyllan och frukthyllan två gånger i veckan.

Fredagar kommer kallas för fat friday för då får man se film och mysa till det, ska försöka hålla mig till dippa grönsaker men om det inte går så är deg okej med en liten godisbit.

Söndagar kommer kallas surprise sunday för jag tänker inte bestämma mat i förväg, någon dag måste man ju få äta det man är sugen på.



Jag kommer äta frukost två gånger,
Havregrynsgröt som förätarfrukost och
Smoothie och kokt ägg till frukost.

Mellis både på förmiddagen och eftermiddagen kommer vara fruktsallad bestående av kiwi banan äpple jordgubbar och vad annat spännande det finns.

Lunch beror på om jag äter hemma eller borta, kommer planeras på mealprepdagarna.

Middag kommer vara fisk måndag och fredag, kyckling tisdag och torsdag och salladsbar onsdag och lördag.
Till varje middag ska det ätas grönsaker; röd paprika, gul paprika, rädisor och isbergssallad.

Om kvällssuget sätter in; lite hallon och vaniljkesella.

---

Förutom ätandet ska jag så klart träna.

Med Zoey tänkte jag gå promenader (så klart, så logiskt) 6km+3km+6km per dag, 1,5 mil om dagen. Kommer vara sjukt bra för både henne och mig. 

Sedan tänkte jag köra tre styrkepass i veckan för jag älskar skivstång och passar inte deras schema med mitt schema så kör jag lite kettlebell eller med vikter på gymmet när jag kan, måste prioritera mig själv lite från och med nu. 

Ska även köra lite yoga och pilates för att lära mig stressa ner och bli lite mer flexibel i musklerna och lederna igen. Fast jag hatar yoga för det är så långsamt så det kommer verkligen bli en utmaning.

Förhoppningsvis bränner jag sjukt mycket mer än jag stoppar i mig ;)

---

För att allt detta ska vara möjligt och genomförbart ska hemmet dagligen hållas skinande blankt, det är planen.

Inga kommentarer: