lördag 12 juli 2014

Stor dag


Idag är väl för mig en helt vanlig dag med jobb, fast delad tur då förstås. 8-14 & 1645-21. 

Men..

För andra är det en stor dag.

Min älskade, saknade bästa päronkaka fyller år idag. Hade jag inte jobbat hade jag åkt dit. Men nu får jag tänka lite på henne i af.

Världens bästa Sandra har blivit fru idag, hon har gift sig med sin Linus och jag tvivlar inte på att hon var himla fantastiskt underbart vacker (ungefär som en bal på slottet personifierad) fastän jag inte haft turen att se några bilder än.

Farmor Lilian fyller år också så jag passade på att ringa henne för det var länge sen. Tror inte jag ringt henne på flera, flera år. Hon blev i af riktigt glad och på gränsen till tårögd. Passade på att berätta om att jag kommit in i skola i Falun och tänkte hälsa på då och sådär och att jag hoppas få praktikplats i Mora. 



Så för dessa tre underbara människor har det varit en alldeles speciell dag medans den för mig varit vanligt med lite extra speciell-känsla tack vare att jag känner dom.

Inga kommentarer: