torsdag 17 juli 2014

Torsdag


Först åkte vi lite bil med bror, eller mer att han åkte bil med oss. Sin bil. Han kan ju inte köra på ett tag men han verkar må bättre idag :)
I af så var vi först på rusta och fyndade en ny smoothiemaker och sedan på Willys för lite kattsand, yoghurt och mjölk.

Sedan hem, ut på promenad. Efter halva ungefär bar jag cykeln och efter en stund bar jag även hunden - humöret och tålamodet var inte på topp. Sedan tyckte han att han skulle rida på mina axlar. 
Till sist var vi i af äntligen hemma.

Middagsvila. 
Passade på att klippa naglarna på honom medans han sov och sedan gjorde jag tacokycklinggryta.

Åkte till Vingåker med mangan och Phille, fick två ambulanser bakom oss som vi snällt och duktigt släppte om, sådär som man ska. Idioten i forden tyckte dock han hade mer bråttom än ambulanserna.
Vi gick på delicato och förköpte oss på bakverk. Åkte tillbaka till stan och köpte dricka, kaffe och tårta till imorgon.
Och batterier. Ytterst viktiga batterier! 

Ikväll ska Mattias hämta ett till bord, trots att skitmånga uteblir blir vi ju ändå ett gäng som uppmärksammar min sons födelsedag! 

Phoenix och jag sitter i varsin ände av soffan nu och bara kopplar av och njuter av att vara hemma. 

Det ska dammsugas, skuras, diskas och rensas kattlådor ikväll.

Inga kommentarer: