fredag 23 december 2011

Hur en varselgran blir till

En lagom julig historia såhär dagen innan Dagen!

Anyway: eftersom svärmor och styvsvärfar bor och har massa mark ringde vi (eller mer mannen ringde, men på uppdrag av mig xD) och frågade om dom hade en gran i skogen till övers och de var bara å komma sa dom :)
Så vi packar in oss i bilen, alla tre, och hunden (som såhär i efterhand kan meddelas inte behärskar gransökning) och åker dit. Kommer dit och styvsvärfar är enda som är hemma men när di andra kommer hem och leker med barnbarnet/brorsonen så beger jag, mannen, hunden och styvsvärfar oss ut i jakten på den perfekta julgranen.
Sen säger han att nä någon yxa har han nog inte men pentylstubin har han och då ser jag framför mig hur dom spränger min stackars gran i luften. Ojoj! På hög nivå liksom xD
Men vi letar yxa och hittar ingen men hittar en gammal rostig såg så vi beger oss ut i julgraneskogen, hunden toka runt som en dåre, alla granar i människohöjd var otillräckliga i täthet, så dom stället sig och har ner en tiometersgran och så ska vi ta den toppen för den såg fin ut, när vi väl får ner den så saknar den lite lite barr vid närmare syning så den kan vi inte ha säger han. Jag hittar en annan tiometerstopp som vi (jaja, dom xD) och den var perfekt. Så vi beger oss tillbaka mot civilisationen. Jag och hunden går in till svärmor och snackar skit medans dom ska få upp granen på taket. En stund senare säger svärmor "nu tar dom på granen en jacka... Jag går ut och kollar vad dom gör." och mycket riktigt, då får granen på sig inte bara en utan tre gamla varseljackor xD innan han åker upp på taket med resultat att de ser ut som vi åker runt med ett lik xD stövlar på granen hade gjort de perfekt typ, haha.
Och som folk glodde på vägen hem.

Inga kommentarer: