söndag 7 augusti 2011

kväller

Nu ska jag gå och sova, och inatt ska jag inte väcka mannen, för han ska jobba imorgon, så från och med nu får lillhjärtat och jag klara oss själva, det är första natten och vi får se hur de går. Mannen finns ju hemma så inge katastrofläge eller så, vi ska bara inte störa honom. Så imorgon lär jag sova middag med lillskrutten på eftermiddagen och bara för jag säger så kommer han vara skitvaken när jag är som tröttast :P

Mejlade och frågade om kaninen och fick som svar att "Alla produkter från Teddykompaniet är barnsäkra och testade enligt CE och EN71, vilket innebär att alla sömmar är testade och dragsäkra, knappar, ögon m.m. och att materialen är eld- och flamsäkra samt giftfria. Alla artiklar, med undantag för speldosor och djur som innehåller batteri, går att tvätta i maskin 40 grader." och om jag ändå inte var nöjd hade dom en annan kanin med broderade ögon och nos, men den kaninen tyckte varken jag eller mannen var direkt söt. Inte för en grabb måste ha söta mjukisdjur.. Eller jo, MIN grabb ska f-n ha de.

Skulle ju ringa mamma och prata om dopet så skrev till henne att hon skulle höra av sig när dom var hemma. Ringde. Försökte prata med henne. Hon pratade bara om massa annat och sen kom brorsan dit för att bli klippt och han tjattrade som en liten apa och jag fick prata med pappa. Sen gav jag upp. Sen svarade hon på det jag skrivit att nu hade jag ju ringt men jag hade inte pratat doppresent men de spelade ingen roll för dom hade redan de klart. Ehh?! Var inte alls de jag ville, jag ville diskutera själva dopet, och pyntet och om dom kunde kolla på lokalen och sådär, om vi nu ska ha de där nere. Annars kan dom gått åka hit eller så har vi de i Karlstad för svärfar går de nog att diskutera med. Så kan dom ta sig dit bäst dom vill. Ja, jag är sur.

Jag är egentligen skitsur. Känns inte som de är någon som haft tid alls med mig de senaste dagarna. Känner mig lite depp och allmänt svart och svår.
Men de går över till imorgon för imorgon händer de roliga saker :D

God natt

1 kommentar:

Emelie sa...

Ja, inte får du vara sån nu när vi ska komma och hälsa på imorgon :) Men jag vet hur du känner det, sådär har jag haft det med min morsa under hela graviditeten och sen Lilly kom. Hemskt irriterande! Och för all del så kommer du klara det galant att vara ensam med Phille, jag har ju överlevt ensam med Lilly två veckor i sträck till och från så ;)