måndag 8 augusti 2011

Dagen som var idag

Idag har varit en lång, händelserik och rolig dag :)
Eller ja, imorse när sonen vaknade sju och jag knappt somnat om efter att han åt vid tre var det inte så roligt, då var jag en mycket trött nyvaken mamma som inte sovit klart för fem öre och då är mitt morgonhumör inte direkt på topp, milt uttryck. Då var det mannens son, då hade han ändå sovit i sju timmar ungefär och han klagar på att han blir trött om han sover för mycket, helt obegripligt i mina öron med jag vet, sova för mycket, vilka dumheter.
Nåväl. Halvsov väl lite till halv nio kanske när mannen var tvungen att gå till jobbet och då var det bara att sätta igång och pumpa och sen var klockan så mycket att det var liksom ingen idé att sova innan de var dags att göra oss klar för att åka till BVC så vi gick upp. Så klart sov sonen då mitt i sängen så runt honom så byggde jag ett fort och så skulle jag lyckas ta mig ner med pumpen och hans mat och vattenflaskan som behövde fyllas på och så katten under armen för honom litar jag inte på med Phille riktigt och det var allmänt kaos när jag vimsade fram och tillbaka i vardagsrummet innan jag tog mig ner. Jag skulle kläs, Phille skulle ha kläder  och hunden skulle ut.
Nu såhär i efterhand funderar jag på om jag borstade tänderna. I af så fick jag på Phille kläderna, han var fortfarande hungrig fast åt åt massa hela morgonen mitt i mitt kaos, och funderade på hur sjutton jag skulle kunna ge honom flaskan när han satt där bak och jag kör men de löste han skitbra själv genom att somna när jag spänt fast honom (matkoma och ombonat som  Hinkas sa) och då började jakten på solmojen, som var borta, en tröja dög bra den korta biten dock, åkte till jobbbet, in där och hämta mannen och upp på bvc.
Vår lilla kille är numera 54 cm och väger 4180 och är tre veckor gammal idag <3
Sen lämnade mannen av oss hemma och jag plocka lite i diskmaskinen och gjorde mat åt grabben och sådär. Och straxt därpå kom MsKitty på besök och vi pratade lite och grötade oss sådär som man gör här uppe (bild på gröten kommer i nästa inlägg) och lillkillen slocknade som en ljus. lite som vanligt, MsKitty och MiniMsKitty begav sig hemåt, lillkillen vaknade så fort jag skulle flytta på honom för att själv ta en middagslur, förstås. Så det var bara att mata honom ömsom torka spyor för hungrig var han fast de kom upp lite då och då, och han somnade till och sov i treminutersintervaller ungefär.
Vid 1630 så var han matad, bytt och sövd "på riktigt" och mamma var utpumpad på hundra olika sätt och somnade och sov tills pappa kom hem, då öppnade jag ena ögat tittade på honom och sa "nu är det din son en stund" och sen vilade jag lite till innan jag fick middag.
Och det har hittills varit idag, när min son blir stor och skriver sina memoarer kommer dom heta "Livet med en kaosmamma" 

Inga kommentarer: