fredag 6 maj 2011

v 31



v 31 - bara nio veckor kvar nu, 69 dagar kvar och nu är vi på dag 211 av 280 (75,4%) så trots att jag tycker jag bara väntar och inget händer så händer de hur mycket som helst och egentligen flyger tiden bara iväg :)

Mamma: Är väl inte så stor förändring mot förra vecken, kissar hundra gånger i timmen känns de som och halsbrännan dyker upp lite då och då. Känner mig trött hela tiden, inte alls sådär som förr innan jag blev gravid och alltid var trött utan nu är jag trött på riktigt liksom xD Gör ingenting om dagarna känns de som heller, försöker jag göra nått så trycker bebisen neråt och jag får sammandragning, så de enda jag gör är typ att vila, otroligt ospännande och inte ett dugg glamoröst. Blir dessutom bara mer och mer gravidsenil och längtar efter att de ska bli dags, men efter de blir man amningssenil och när de går över är man  nog förvirrad småbarnsförälder ;)


Pappa: Nu är inte pappa hemma just nu, men han har också blivit väldigt trött på sistone, stackarn. Annars får ni vidare uppdatering om honom när han återvänder till hemma.

Lillhjärtat: "Svarar" på tilltal med små sparkar nu när jag är vaken, mamma är glad att det är små sparkar för ibland tar jag i jättemycket och de tycker hon inte är alls lika skönt. Är hela 28cm från huvud till stjärt och väger 1,6-1,8 kg ungefär, mitt huvud är 8 cm i omkrets och mina små fötter knappt 6 cm. Ser mer och mer ut som en färdig bebis, och min ögonfärg bestäms omkring den här veckan men det kan dröja tills jag är 6-9 månader innan världen ser de för dom behöver ljus. När jag är vaken är mina ögonlock öppna och när jag sover stänger jag dom, är vaken nästan exakt på klockslagen varje dag och ibland lite extra. Jag har troligtvis inte lagt mig till rätta än inför förlossningen men när barnmorskan kände efter sist vi var där så låg jag nog med huvudet neråt just då i af.

4 kommentarer:

likkan sa...

Wohoo, en uppdatering! =D
Det börjar ju dra ihop sig ju.. :P
Men jag tycker du kunde ha väntat tills jag ska ha barn så kunde vi föda samtidigt ;D

Vilken vecka va du i när elin skvallrade till mig i vintras? =P

likkan sa...

Sv: Haha oj, var det så länge? =P Jag trodde du va typ i 10 eller nåt eftersom det fortfarande va hemlis XD Av allt jag har läst så verkar det som att det är hemlis tills efter v 12 :P
Fast har en kompis nu som är i v 11 och gått ut me det på facebook iof :P

likkan sa...

Sv: Jahaa... Så det var för att ni egentligen ville åka till era familjer som ni "kom ut" så sent? =P Eller ja, sent o sent.. det är väl individuellt :P Men jag kan tänka mig att man vill berätta för allt o alla direkt man får veta det själv ju, så tyckte de va mysko att ni vänta så pass länge efter v 12 ändå.. :P

likkan sa...

Hahaha vafan :p Ja det mest rättvisa är väl att skriva ett mail och skicka till båda samtidigt ;D
Haha men om ni ringde din mamma först så hade säkert hans pappa blivit sur, tror du inte? =P