fredag 21 december 2012

På sin plats?

Vi får se hur långt vi kommer eller om vi blir avbrutna ;) men de är på plats med ett inlägg nu minsann :)

Förra helgen var mannen och sonen iväg till Karlstad för att fira mannens mormor. Jag valde att stanna hemma av flera anledningar, dels låg vi efter i städandet och dels tyckte jag svärfar lagt ut tillräckligt pengar redan på att mannen och sonen skulle lyckas ta sig till Karlstad.

Vi har skolat in oss på förskola. Personalen är helt fantastisk, barnen gulliga och Phoenix trivs jättebra. Han vet precis vart vi ska på morgonen och vinkar hejdå så fint. Han klarar det jättebra. Jag däremot, haha, det känns ju liksom lite blandat. Men jag tycker det är skönt att han trivs, att fröknarna är bra och att han inte är ledsen när han ska dit.

Pratat med nya chefen och på henne lät de som att föräldralagen inte alls var på frågan så direkt jag har kontraktet ska jag mejla kopia till facket.

Vi är egentligen klara med julklappar, eller mannen sista minuter sig och vi har handlat lite extra, haha. Idag handlade vi kusinens ena klappar, vi har inte jäktat med dom eftersom vi inte ser dom försen efter jul men nu äre typ klart.
Köpte även extrakaniner och Phille såg helt salig ut :D
Vi var alltså på stan idag xD kanske skulle börjat med det. Vi hittade även mormor där.

I denna stund leker fräs och Phoenix jättefint tillsammans, tack gode Gud för den katten!!

Ikväll vid fem ska det handlas mat med Johannes och Maggan och så vi får se dom för sen kidnappar han henne till Sveg :O jättelänge

Och ja nu ska jag ta de lugnt och fila på listan xD kanske köra en koll i frysen.

Inga kommentarer: