måndag 6 december 2010

Dag 7 – Min bästa vän

Och det borde ha hetat mina bästa vänner, för jag har inte bara en bästa vän.
Här kommer dom - utan någon speciell ordning så fokusera inte på i vilken ordning dom kommer för de blir bokstavsorning.


Maggan
Lärde jag känna riktigt ordentligt först när jag bodde hos dom under den där galna sommaren jag jobbade på gröna lund och de är ju ett paaaar år sedan och henne älskar jag så mycket att jag satt tyst och åt pannkakor dom hade gjort till frukost åt mig en morgon innan jag skulle till jobbet, det var så snällt och gulligt och jag kunde inte säga nej så jag, världens pannkakshatare åt två pannkakor. Vi har alltid kul tillsammans och vill vi bara sitta tysta så gör vi de och de blir aldrig en sån där konstig tystnad så att man tänker "attans nu måste jag säga något" utan det känns bara skönt, dessutom behöver man inte säga någonting för hon vet liksom redan, lite tankeläsare över henne där. Nu bor Maggan väldigt långt bort/jag bor väldigt långt bort men de är inget som påverkar, att vara bästa vänner handlar inte om att vara oskiljaktiga utan det är att man kan vara ifrån varandra och ingenting förändras, och så är det med oss. Maggan är min andra halva, min thédrickare och rockstjärna och vi har tagit oss igenom dragon force-låten på guitar hero.

Nanette
Bor inte fullt så långt borta, bara andra sidan sveg vilket i dessa tusen minus känns som hur långt som helst men allt är ju relativt. Har inte känt henne "så länge" men ändå länge och vi lärde känna varandra när jag tyckte vi borde hitta på nått ett gäng sådär och de blev tacos hemma hos oss och på den vägen är de. Nanette och jag var full tillsammans när jag fyllde år i somras och hon tog hand om mig så fint så, jag fick spy mitt på patriks gräsmatta för jag vill de, haha. Vi storhandlar på willys en gång i månaden och nu senast hade ingen av oss vagnpeng så vi tog varsin korg och proppa öveeeerfull, måste sett konstigt ut. När hon låg på sjukhus kändes de också konstigt men jag låtsades om att de var som vanligt, as long as she survive ungefär, och jag har ju själv legat på sjukhus och man vill inte alltid ha en massa medlidande. Nu jobbar vi dessutom tillsammans och ringer en hel del internsamtal :P

Päronkakan
Vi lärde känna varandra på gymnasiet för hennes lillebror gick i min klass och vi umgicks typ varje dag och mja, oftast la vi oss i min dubbelsäng och snacka skit och sov middag. Ett tag var bådas mammor övertygade om att vi var lesbiska men ja, vi är bara vänner haha! Päronkaka innebär en sak, det är äventyr på G. Skitmånga gånger har de vart så, som nu senast,  "vi åker till västerås" och det gjorde vi, körde vilse på vägen hem men vi hade kul och åt frukost hemma hos hennes mamma och pappa :) När hon hade inflyttningsfest för massa år sen när jag fortfarande bodde hemma hade hon inflyttningsfest och när mamma ringde dagen efter och vi var i Eskilstuna istället för Katrineholm så vart hn galen, men Päronkakan och jag, vi hade kul.


Där har ni lite om hur och varför antar jag :) I af så älskar jag dom.
Och nu blev jag sugen på thé xD

Inga kommentarer: