tisdag 12 november 2013

Till min son, 12 november 2013 - tack för den du är

Varje dag med dig är en sån fantastisk upplevelse och du gör mig så stolt mest hela tiden. I förra veckan när mamma hämtade dig på dagis så lekte ni utklädnad och du hade en tunn rosa tyllkjol utanpå byxorna och var så söt. Idag valde du rosa hello Kitty dricka istället för blå cars dricka. Eller juice eller vad det är. Men poängen min son är att jag är så stolt över att du inte bryr dig om vad andra tycker eller säger och jag hoppas mitt lilla hjärta att du fortsätter med det när du växer upp. Att du är dig själv och står för det, att du är stolt och framför allt nöjd med dig, att du slåss för den du är och vad du tror på (inte knytnävsslag men verbalt. Helst.) fortsätt alltid att vara du. Jag vet att det är lite orättvist att be dig lova nånting för resten av livet när man vara är straxt över två, men liva mamma att aldrig bli som alla andra, du är inte en i mängden, du är mitt finaste! Min underbara förståndiga lilla prins. Fast på sistone är du mer som en pirat. Eller Viking. Och ibland ser mamma  kanske trött ut när du säger "va?" För sjuttielfte gången på tio minuter, eller när du tänder taklampan kvart över sex och säger bra och ger dig själv en stor applåd x) fast det är gulligt det med men på en annan nivå ;)
Och häromdagen klappade du mammas rygg när hon hostade <3 till och med i sömnen.

Orden räcker knappt; jag älskar dig!
Pussar mamma

Ps. Jag vet att du blir stor snart och mammapussar är det pinsammaste i världen men när du sträcker fram pannan och säger puss för du vill bli pussad, mamma sparar alla såna tillfällen noggrant i hjärtat.

Inga kommentarer: