söndag 24 november 2013

Lång dag

Igår hade vi jätteroligt.
Först julpysslandet med hela tjocka släkten i forssjö hos farmor och farfar.
Sedan finmiddag hos Maggan och fick träffa Robert och Emma som vi inte sett sen dopet. Så himla mysigt.
Väl hemma somnade Phoenix på två minuter och vi såg Percy Jackson och då poff, plötsligt var jag hur förkyld som helst med nästäppa, hosta och nysningar. Och smärtor i nacken, fy farao så ont!
Ringde 1177 imorse, dom sa att fick jag feber skulle jag in. 
Lyckades sova (däcka) lite på morgonen/förmiddagen och snarkade då och då kröp prinsen upp bredvid mig och härmades <3
Vid ett hade min temp. gått upp över två grader, ringde 1177 och fick prata med en tokig kärring och i hennes värld har alla en normaltemperatur på 37 grader så hon tyckte inte mina 38,5 var nån feber att tala om och det var jävligt jobbigt att få henne att förstå att jag har en normaltemperatur på snarare 36 än 37 men till sist fick jag en tid på akuten kl15. Fick skjuss av Papi dit, tog lite tid innan jag fick komma in och väl inne fick jag träffa en helt fantastisk läkare, blev stucken i fingret och är (tydligen) inte döende fast det känns så. Fick några tabletter för närmsta dygnet.
Mami körde hem mig. 
Har tagit en tablett och känner att dom dämpar lite, ska ta två ikväll innan sängen tänkte jag, så jag får sova. Imorgon lär jag ringa vårdcentralen och be om förnyat recept och hoppas dom kan ringa  in det så jag bara behöver hämta ut det eller om Mattias kan.
Skönt med smärtlindring i af!

Inga kommentarer: