tisdag 21 april 2009

hon är trasig

mina föräldrar vill att jag ska bli sams med min syster
men jag känner dock inte att det är min största prioritering just nu
dock läser jag ju om boken "allt för min syster"
så givetvis tänker jag på henne.
ja jag saknar henne
och jag skulle helt klart bli ledsen om hon dog (som hon i boken)
men jag känner inte riktigt att jag kan förlåta henne
dock var det ju egentligen inget världsförräderi hon gjorde
hon bara ljög för mig
däremot anser hon inte att hon inte gjort något fel
och därför har hon alltså inte bett om förlåtelse
och jag är ledsen men då kan man inte få förlåtelse
för att få förlåtelse måste man liksom inse att man betett sig fel
gör man inte det känns det inte som man är så intresserad av att laga allt det som är trasigt
och tro mig
det är trasigt,
det är så jävla fruktansvärt trasigt
och jag kan inte laga det

det finns stunder då jag bara vill lyfta luren och ringa
från mitt hemliga nummer bara för att höra hennes röst
jag vill berätta för henne hur det går i skolan
att det suger och att jag funderar på att skippa skiten
jag vill berätta om att jag träffat någon som inte behandlar mig som skit
någon som får mig att le
jag vill kunna prata med henne utan att behöva använda ord

jag saknar min lillasyster men hon är trasig

Inga kommentarer: