tisdag 10 juni 2014

Nu jävlar!



Mitt fina paket kom idag


En med jordgubbe och en med choklad

Vattenflaska, och gymgrossistens är så jävla bra för man ser hur mycket man dricker.

Coffe bean som man ska ta innan man äter, ska tydligen hjälpa till vid viktnedgång.

Magnesium, om msn är suger på choklad saknar man magnesium xD

Och vitamintabletter

Sex stycken om dagen ;)

Och för att klargöra, jag tror inte på BMI (vet ni hur många människor som är överviktiga enligt det, mitt favoritexempel är Magnus Samuelsson. Face it, finns inget fett på honom. Det kallas muskler)

Och nej jag har ingen målvikt, jag känner absolut inte att det är nödvändigt. Visst skulle jag vilja väga lite mindre, men om jag fick välja att väga säg 15kg mindre eller ha min vikt fast i _bara_ muskler. Ja jävlar jag skulle välja muskler varje gång! 

Dessutom kan jag informera människor som inte är insatta i barnfödande att höfterna flyttar ut sig, det går inte att göra nånting åt.

Vad jag däremot kan och jobbar för fullt på att ändra är armuskler (vilket är framgångsrikt än så länge), rumpan (som börjar bli fastare och mindre), magen (jodå framåt går det allt) ryggmuskler (tror väl aldrig jag haft så bra ryggmuskler), och ja tighta till det liksom :)
Rimliga mål och helt klart kan dom uppnås.

Träningsdelen trodde jag skulle vara svårt men det är rätt lätt, man går dit och kör järnet helt enkelt ;)
Skivstång och core är mina favoriter.
Ska börja med indoor walking och lite kondition och rörlighet också (lyktstopleintervaller och hemma-yoga blir det nog)
Det stora jobbet ligger egentligen i vad som händer i köket, ätandet. Och det är svårt, hoppas sötsuget försvinner nu, och hade jag haft ett större kylskåp (frukt och grönt) tror jag det hade varit såååå mycket smidigare.
Livet är vad man gör det till och nu jävlar, imorgon bitti så kör vi.
Tar lite uppdateringar vart efter, som vanligt men stora resultatkollen blir om tre veckor, 2/7!

Inga kommentarer: