söndag 8 juni 2014

Helgen som var


Egentligen tog jag ju helg redan i onsdags kl 20:30, rent tekniskt sett.
Min biff hämtade mig från jobbat, eller inte riktigt, eftersom jag arbetar med sektretessbelagt så fick hon hämta mig vid tunneln och så tog vi en liten promenad och postade så jag får in lön på mitt konto. 

I torsdags var vi iväg och testade spinn 55. Jag är stolt över att min kondis tog mig igenom halva passet men frustrerande att behöva ge upp pga svanskotan (vet inte hur många som läst här länge, men för er som inte vet är min svanskota av på två ställen) och jag är lite besviken på att det inte blev ett helt pass.  

I fredags städade jag. Övriga familj och min biff och hennes oäkta man gick till Stadsparken och firade Sveriges nationaldag. Jag kände noll för att klä mig acceptabelt och trängas med folk och ville ha fint hemma xD och det är det. 
Hängde upp rullgardinen i Phoenixs rum fast männen sa att den 140cm rullgardinen inte alls passade till fönstret på 140cm för det fattades dryg tre cm. Jag hittade dom i af.

Sedan blev det igår. Alltså lördag. Tidigt gick vi till gymmet. I tunneln mötte vi Sandra och ur sin handväska drar hon fram ett kuvert till mig. Till mig! Nog för att jag visste att hon hade en present till mig men wow, att hon bär med sig den utifall vi möts, jag måste vara bra jäkla speciell ;) jag kunde ju inte hålla mig utan kikade ner i kuvertet på en gång och sedan gick jag med det tryckt mot bröstet och i sann gollum-anda viskade jag myyy preciouuuuus! 


Ställdes inför det svåra valet om vem som ska bo på nycklarna men så sa Sandra att jag skulle se det lite som träningspepp och då var det givet!
Då måste det ju bli natsu (all fired up) och det är så jag känner mig när jag är på gymmet.
(Mattias är avundsjuk, vi ska bjuda hem Sandra på fika, och ja ni vet)
Tack snälla underbaraste bästaste Sandra!!! 
På gymmet körde vi lite löpbandsjillian!
Och så åt vi tacos med biffen och den oäkta mannen.

Söndag. Även känd som idag. 
Städade. Överallt. Nu är det så jäkla fint. Utom smutstvätt och badrum. Men det blir i veckan i af, tvättar på torsdag morgon. Badrummet ska jag städa lite ändå innan är det tänkt. 
Sedan smsade Fatima och undrade om jag ville ta en promenad och det ville jag såklart, medans hon tog sig hit så städade jag skrivbordet och nu ska det hållas efter. Ikväll ska det diskas och vikas rentvätt.



Veckan som kommer



Inga kommentarer: