onsdag 4 juni 2014

Dagen som gick kommer aldrig igen


Och idag var det onsdag, vi började med flingor till frukost och att städa endel i köket. 
Vid halv elva cyklade vi till Nävertorps vårdcentral, första gången jag cyklade med prinsen bakom mig sådär och även om det var helt ovant gick det bra. Det var dock lite jobbigt att bara kunna sitta och cykla i backarna och kändes att jag utmanade mig på skivstången i måndags xD fram kom vi i af och en hel del traktorer och grävskopor såg vi ;)
Fick ta lite prover, blodtryck, blev lyssnad och känd på. Hon tyckte diagnosen verkade peka åt rätt håll men provers får svara helt på det och om dom inte ger tydligt svar så blir det ultraljud.
Min läkare var dessutom helt toppen mot prinsen och det var även sjuksköterskan som tog blodprovet och övriga sjuklingar på vårdcentralen.
Efter det cyklade vi till Lidl där mamman och pappan fick varsitt par byxor, prinsen fick ett paket små pinnglassar som ser ut som twisterglassen ungefär men som alla var olika och faktiskt goda (fick smaka sen) dessutom fick en springform och en tårtkupa med kylning haka på.
Hem.

Prinsen sov middag. Vi sov middag.

Sen åkte jag på jobb, underbar brukare har jag.
Kom hem.
Sett glades. 
Nu ska vi sova.

Imorgon ska vi jaga pannband och svettband, sortera igenom köket, spinna och tvätta håret.

Inga kommentarer: