söndag 6 april 2014

Avslutar veckan


Med en hejdundrande promenad, sicket jävla bra tempo det var ikväll. Fast vaderna turades om att få krampanfall från helvetet, det gjorde så djävulskt ont att ögona tårades och jag svor som en borstbindare.
Men jag gav mig inte! 
Jag tänker inte kompromissa med mig själv när det gäller min hälsa och framtida rörlighet. Jag har dåliga knän, dålig rygg, dåliga muskler i ryggen och en svanskotan som är av på två ställen, det betyder inte att jag tänker försjunka i vare sig självmedlidande eller ursäkter.
Det finns faktiskt inga ursäkter till att inte ta hand om sig själv, det är bara förbannat korkat.
Istället för att leva på ursäkter om vad som är fel med en själv tänker i af jag höra det jag kan bättre med mig.

Idag var dag 8 av dagliga promenader. 
Den här veckan har jag gått 4,69 mil!
(Fy fan vad jag är awesome!)
Och det är 89 dagar kvar till Ullared.
Blir nog lite nytt i min garderob.
Note to self: kom ihåg att tvätta träningskläderna imorgon!

Inga kommentarer: