tisdag 24 september 2013

M-h-m

Kära min mans jobb, jag hörde att ni oroade er för att jag är arg "för ofta" på min man.
Så jag tänkte ni skulle få veta varför jag är så arg "hela tiden".
Eftersom min man är den som oftast är en utav dom få (väldigt få) som hoppar in tidigare och stannar över när det behövs innebär det att följande saker blir lidande:
1. Min man umgås inte så mycket med vår son.
2. Min man har väldigt ofta varken tid eller ork att hjälpa till hemma
3. Jag får göra i stort sett allt hemma och mitt jobb (skola) blir lidande då jag inte alls hinner med.

Så eftersom ni oroar er för mitt "arga humör" föreslår jag följande alternativ:
Höj övertidsersättningen så vi har råd att anställa hushållerska! För tänk om jag kunde ägna min tid utanför skolan åt min son och sedan när han somnat göra lite läxor och sova vettig tid istället för runt tolv-ett..

Tack och adjö.

Inga kommentarer: