onsdag 7 augusti 2013

Workoutholic ;)

Dag sex avklarad vilket ger 15 dagar kvar tills det är en vana.

Jag gillar den här nya rutinen. Dom säger att efter fyra veckor ser du skillnad men jag känner redan skillnad.
• Jag sover bättre
• Jag har mer energi
• Jag har mer ork
• Jag har blivit starkare
• Jag har blivit uthålligare

Känner mig sjukt nöjd och stolt över mig själv. Jag vill och jag kan. Vågen säger än så länge samma som tidigare men jag tänker inte stirra på den. Jag tänker titta på utvecklingen i uthållighet och styrka, jag tänker titta på hur kläderna sitter, jag tänker känna efter. 

Jag gör det här för mig.
För Phoenix.
Jag vill kunna finnas här för honom så länge det bara går, jag vill vara en förebild - inte bara att man kan om man vill utan även att man inte ger upp, att man inte alltid får det man önskar men man får det man jobbar för. Jag vill kunna skydda honom och jag vill kunna leka med honom, orka hålla hans tempo och orka klättra och krypa och hoppa och allt som små barn gör.
Han är det käraste jag har och för honom är jag en superhjälte, jag tänker fortsätta vara det så länge som möjligt.

Inga kommentarer: