söndag 25 augusti 2013

Söndag, nästan måndag

I fredags köpte jag kakor, som sagt.
Igår tillbringades stora delar, och nästan hela dagen för mig, hos min mamma eftersom hon fyllt år (fredags) så hade hon kalas.
Vi fick god mat, tårta och kakor.
Sedan åkte vi hem och sen undrade mamma om jag ville spela kort, så jag och en av mammas fastrar tog sällskap och åkte dit och spelade canasta. Första spelet körde vi var för sig och det gick ju kanske inte så jättebra för mig, en omgång gick jag back för jag fick verkligen inte till en canasta och en omgång fick jag 2000 poäng för jag fick jättemånga canastor och gjorde stopp.
Sen spelade vi i par och jag och mamma var ett lag och Tobbe och faster i ett. Man får inte säga åt den andra i laget hur man ska göra eller nått så det är lite kul eftersom man är i lag men vet ingenting. Till sist skulle vi ha en canasta för att få lägga ner och i given fick jag Triss i femmor och tre jokrar, jag skulle lägga ut och mitt startkort vart en femma så det gjorde jag på första vändan xD lite kul var de allt :P
Idag har vi tillsammans med Maggan åkt och handlat, blev nya skor för alla utom prinsen. Jag kollade dessutom mina fötter och köpte skor som är bra för mig, väldigt vuxet. Sen köpte min man träningskit till mig på rusta med boll och matta och sådär, invigs imorgon :)

Annars så har det blivit fint i köket, hallen, badrummet och inne hos Phoenix.
Nu väntas bara sovrummet och kontoret men där ska vi flytta om, mer om det när det är klart ;) lite överraskning får de allt bli men tror det blir väldigt bra faktiskt. Måste bara bli av med dom bruna sofforna sen, eller röja så dom får rum i förrådet tills vidare, vilket som funkar egentligen. Vi ska ju få en ny soffa, eller ja, ny för oss. Blir nog att möblera om vardagsrummet också, på ett helt nytt sätt :D

Well, imorgon är det måndag. Skola, dagis och jobb. Tvätta och klädloppan.
Och träna träna träna, helgen har vart alldeles för dålig med sånt >.< 

Inga kommentarer: