tisdag 24 november 2009

The twilight saga: new moon

Jag är ju bara tvungen att ta upp saken. Andra filmen har ju nydligen haft premiär, jag har läst böckerna, jag älskade dom, som Sandra skulle säga, jag drömmer twilight på nätterna. Har även sett första filmen. Filmen VS Boken var iofs dömt på förhand, boken var givetvis bättre. Jag förstår ärligt talat inte hysterin över filmen (?) okej ni som inte har läst boken, ni som inte har den att jämföra saken med, de är okej. Men jämfört med boken är filmen ohållbar, genomskinlig, rent ut av kass. Trailern för andra filmen antyder att den skulle vara bättre. Bättre än första filmen. Men i samma klass som boken? Jag tvivlar någe så grymt men är ändå rätt sugen på att se den, men jag vet inte, den kommer ju inte vara lika bra som boken. Så man borde kanske skita i de? Dom lär inte ha gjort Jake som en snygg varg, han kommer säkert vara för liten. Så ja, dilemma. Vet inte helt om jag gillar han som spelar Jake heller riktigt, eller ja, han är hyfsat snygg och vältränad osv, men är han Jake... Vi får se om jag ser filmen helt enkelt. Tills dess ska jag läsa alla böckerna på engelska<3

Inga kommentarer: