torsdag 22 januari 2015

Torsdag


Men typ hallå.
Jobbar natt inatt igen.
Dröjde med andra ord inte så länge xD

Just nu campar Phoenix och jag i soffan.
Båda mår vi sådär.
Han är hemma sjuk med feber och en djävulsk hosta på det.
Mig tvingar han att titta på teletubbies så jag har huvudvärk xD
Men vi myser lite då och då också.

Skola skola skola och massa plugg.

Fick hem min skivstång igår äntligen så den har lilleprins och jag fipplat lite med också. Känns som om ryggen äntligen har fattat att den ska slappna av ibland.

Passerat tre veckor utan godis läsk och chips. Igår närmare bestämt. 22 dagar idag. Tänk att det går bara man ger sig fan på de. Har dessutom ett otroligt stöd i min pt, himla tur jag har henne. Så nu ska jag köra 3 veckor med lite styrketräning. Efter det blir det lite 30 days. Går i genomsnitt 13000 steg om dagen. Äter mycket frukt och grönt och bär och sånt. 
Ja men alltså ni fattar, det går bra nu.

Idag har jag dessutom städat lite i hallen. Imorgon ska jag se föreläsningar. Och lördag. Och ja. Måndag och tisdag och om och om igen. Men nu kom vi in på skolarbete igen xD
Men ja, termin ett avklarad och termin två påbörjad. Den slutar 4 juni eller nå sånt. 
2.5 år kvar på sjuksköterskeprogrammet. Sedan ska jag jobba heltid ett år som ssk. Sedan är det 60hp vidareutbildning till ambulanssjuksköterska vilket motsvarar 40 veckor, alltså ett år. Sedan ska jag läsa katastrofmedicin 7,5hp vilket är fem veckor. Sedan ska jag ha en tjänstehund utbildad inom personsök. Jag tänker bli så jävla värdefull.
Jag är alltså helt klar om 4,5 år ungefär. Om allt går som planerat. Det är ju sällan någonting gör det men om man vet var man ska är det lättare att ta sig dit.

På fredag nästa vecka opereras min andra man, jag känner mig lite orolig. Varför vet jag inte men tänk om dom har sönder nått... Jag har blivit en hemsk patient sedan i september också så xD

Imorgon får förste mannen svar på sin arbetsintervju och sedan får vi se hur vi löser det om det blir något. 

Annars har jag nog inget att säga. 

Inga kommentarer: