söndag 2 mars 2014

Mat är ångestframkallande


Funderar på att lägga ner ätandet då jag alltid får höra kommentarer som att jag är tjock eller behöver banta. Innan jag fick barn, eller faktiskt fram till för tvååring sedan fick jag höra att jag var för smal, jämt och ständigt var det tjat om att äta ordentligt. Nu är jag bara tjock tydligen.
Nej, jag är inte nöjd med mig själv, jag skulle vilja vara mer fast format, mer muskler liksom. 
Men som det är nu får jag bara ångest av mat, jag tycker om mat men känner inte alls för det längre. 
Jag ska träna och bara äta grönsaker och aldrig unna mig något gottigt längre för då blir kanske resten av världen nöjd? Jag kan inte lova att jag är glad och lycklig, men det är jag ju inte direkt nu heller. Jag känner mig bara tjock och ful och som om jag blir manipulerad i min syn på mat och på min kropp.


PS. Victoriasecretmodellernas lår dallrar när dom går på catwalken om det har gått er förbi, och dom är tunn. Dom ser fan inte hälsosamma ut

Inga kommentarer: