torsdag 26 december 2013

Ett inläggen julen

Julafton spenderade mannen, jag och stöpningen hemma hos hans mormor och morfar tillsammans med moster Nellie, morbror charlie, morbror Frankie, farfar och farmor Anna, senare på kvällen kom även z.
Men först öppnade vi lite paket här hemma, Phoenix fick carsduplo och sen var han i stort sett nöjd ;) hos mormor och morfar fick han en cykel som han älskade, röd och skinande och bara hans :) han blev även väldigt nöjd med sitt brio tågset, så både duplo och tågbanan ska vi köpa mer av. Årets julklappar blev ett flygplan och vi var alla väldigt nöjda :) men härlig dag helt enkelt med mycket mat och världens bästa julaftonssällskap. Vi kommer fortsättningsvis att fira julen hos mina föräldrar. På kvällen var vi en stund hos manga och ness innan det var dags för skrutten att sova kl 21 

På juldagen (igår) var vi även den hos mormor och morfar, först bara jag och Phoenix för Mattias jobbade extra men efter det kom även han, idag var förutom moster Nellie och morbror frankie även moster manda och morbror Anton där och gammelfarmor Ingalill och gammelfarmor Sören, utav dom fick Phoenix en jätterolig lastbil som han körde i flera timmar med och Phoenix och jag fick varsitt par matchande raggsockor, lila! Vet inte hur länge jag önskat mig det så det var rent himmelskt. Vi matchar<3 på kvällen somnade han framför tvn med sin byggare Bob dvd igång

Idag skulle vi gått på stan med manga men sedan ändrade sig och jag ville inte tvinga honom då han haft två väldigt långa dagar så vi var hemma och vilade, såg Djungelboken och han sjöng med baloo min sötprins. Sen åkte vi bil med morbror Anton när han övningskörde, först var Phoenix väldigt skeptisk men när vi kom hem igen ville han inte alls sluta åka bil. Idag somnade han i mitt knä straxt innan halv sex så han måste ju vara helt slut den lilla sötisen.

Imorgon väntar lite bilåkande igen med mormor, för då ska vi hem till mormor igen och träffa Phoenixs gammelmoster och gammelkusiner (dvs min moster och mina kusiner) och ha lite trevligt. Mattias jobbar 11-20. Men han är ledig hela helgen och nästa vecka är Patrik här några dagar. 

Phoenix har även börjat säga moster nu men har nog inte riktigt kopplat ihop det med Nellie x)
Jag fick jättefina stoooora tekoppar i julklapp och harlequin samlingsvolymer typ sju stycken :D
Mattias fick en egen mysfaktor och kudde att ha i soffan.
Phoenix fick hur mycket som helst ;) men på jul och födelsedagar får man bli lite bortskämd när man är liten ;D

Måste bygga några såna här btw

Puss på er

Inga kommentarer: