onsdag 5 februari 2014

Dag ett

Hittills har jag överlevt en dag - en dag utan cola. Första dagen utan cola i resten av mitt liv. 
Och stundtals har jag mått skit. Exploderande huvudvärk och känt det som att jag ska kräkas och känt mig varm och kall om vartannat.
Verkligen känt mig som om jag tänt av. Inte för att jag har erfarenhet av sådana idiotiska dumheter, men så som det beskrivs i läroböcker.
Jag förstår att det utsätter kroppen för stress.
Men att jag mår så här dåligt bevisar bara hur mycket skit som finns det här skiten. Hur bra jag kommer må om bara ett par dagar. Hur bra jag kommer må efter det här är slut.

Och vet ni vad.
Att samma sak pågår en våning ner. Att abstinens finns där också. Känns rätt så bra att inte vara ensam. Att vi kommer leva längre. Hälsosammare! 

Inga kommentarer: